اداره خدمات پژوهشی - literature- دانشکده ادبیات و علوم انسانی
اداره خدمات پژوهشی
جزئیات خبر
research
21 10 2011 22:56
کد خبر : 9926270
تعداد بازدید : 61
اداره پژوهش یکی از زیرمجموعه های معاونت علمی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی است که به منظور بهبود و تسهیل امر پژوهش ( اعضای هیات علمی و دانشجویان) به انجام وظایف می پردازد.
مهمترین اهداف این اداره عبارتند از :
زمینهسازی مناسب برای ارتقای فعالیتهای پژوهشی، توسعه پژوهش های مرتبط با علوم انسانی، پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی کشور و انتقال و ترویج دستاوردهای حاصل از این پژوهش ها به سایر مراکز علمی.
وظایف کلی :
اجرای ضوابط و مقررات پژوهشی حاصل از سیاستگذاری و برنامه-ریزی معاونت پژوهشی دانشگاه در قالب بخشنامه و آیین نامه در دانشکده
ایجاد هماهنگی و نظارت بر روند امورپژوهشی در دانشکده
انجام همکاری های لازم با واحدهای ذیربط به منظور دسترسی به اهداف پیشبینی شده
اداره پژوهش:
ریس اداره پژوهش : خانم فرناز سلیمانزاده
۱) دریافت طرح های پژوهشی مصوب از گروههای آموزشی و تطبیق آنها با آیین نامه های پژوهشی دانشگاه
۲) ارسال طرح های تحقیقاتی مصوب گروه های آموزشی به شورای علمی دانشکده جهت تصویب و ارجاع آن به کارشناسان حوزه پژوهش
۳) تهیه آمار و اطلاعات مربوط به طرح های پژوهشی در حال اجرا و خاتمه یافته
۴) ارتباط مستمر با مدیران محترم گروه های آموزشی و استادان محترم دانشکده در خصوص امور مربوط به حوزه پژوهش
۵) انجام امور مربوط به برنامه جامع تحقیقات با همکاری کارشناسان محترم دانشکده
۶) همکاری و ارتباط با کارشناسان و مسؤلین محترم حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه
۷) پیگیری و نظارت بر امور پژوهشی دانشکده و ارتباط با حوزه اداری دانشکده
۸) سایر امور محوله.
کارشناسان:
-کارشناس امور پژوهشی (مسؤل کارهای مربوط به گرنت(اعتبار ویژه) و نشر کتاب اعضای هیات علمی) شماره تماس ۶۱۱۱۳۰۵۱
تماس با ما :
آدرس: خیابان انقلاب، خیابان قدس، کوچه آذین، ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی، طبقه سوم
تلفن : ۶۶۹۷۳۲۹۰ - ۶۱۱۱۲۵۷۴
دور نگار:۶۶۹۷۳۲۹۰
پست الکترونیکی: reslit@ut.ac.ir
برنامه جامع استادان دانشکده ادبیات و علوم انسانی
فرم ها و آیین نامه های پژوهشی
۱- طرح پژوهشی نوع اول
۱-۱- آیین نامه و دستورالعمل های مربوط به ارایه طرح های پژوهشی
۱-۳-فرم گزارش نهایی طرح پژوهشی
۱-۴- فرم خلاصه گزارش طرح برای رسانه ها
۲- تسهیلات مسافرت اعضای هیات علمی و دانشجویان به مجامع علمی/کنفرانس های بین المللی
۲-۱- دستور العمل شرکت در همایشها اعضای هیئت علمی
۲-۲- فرم تقاضای سفر اعضای هیات علمی به کنفرانسهای بین المللی (خارج از کشور )
۲-۳- فرم ثبت اطلاعات مقاله (برای اعضای هیات علمی)
۲-۴- فرم گزارش سفر اعضای هیات علمی
*(استادان حداکثر تا ۳ ماه بعد از سفر باید نسبت به ارسال گزارش سفر یا در صورت عدم انجام سفر نسبت به لغو سفر بصورت کتبی اقدام فرمایند.)
۳- حمایت از پایان نامه ها و رساله های دوره ه ها ی تحصیلات تکمیلی (طرح پژوهشی نوع ششم)
۳-۱- آیین نامه
۳-۲- فرم طرح حمایت از پایان نامه
۳-۳- فرم صدور ابلاغ طرح حمایت از پایان نامه
۴- گرنت (اعتبار ویژه)
۴-۱- آئین نامه تخصیص (امتیاز) اعتبار ویژه
۴-۲- دستورالعمل نهایی هزینه کرد
۴-۴- مدارک لازم جهت ارائه به اداره پژوهش برای محاسبه گرنت
۴-۵- فرم درخواست حق التحقیق از محل گرنت (خارج از طرح پژوهشی )
۴-۵-۱- نامه درخواست حق التحقیق از محل طرح پژوهشی
۴-۵-۲ - فرم درخواست حق التحقیق از محل طرح پژوهشی
۵- تشویق پدید آورندگان آثار پژوهشی بین المللی
۵-۱- آئین نامه تشویق پدید آورندگان آثار پژوهشی بین المللی
۵-۲- مدارک لازم برای دریافت تشویق
۵-۳- نحوه دستیابی به ایندکس ISI
۶- فرصت مطالعاتی و ماموریت پژوهشی(اعضای هیات علمی)
۶-۲-روند استفاده از فرصت مطالعاتی در سال 90
۷- فرصت مطالعاتی و ماموریت پژوهشی(دانشجویان دکترا)
۸- انتشارات
۸-۱- دستور العمل تنظیم کتاب پیش از ارسال به انتشارات دانشگاه
۸-۲- ضوابط تالیف کتاب
۸-۳- ضوابط ترجمه کتاب
۸-۴- فرم مشخصات صاحب اثر
۸-۷-فرم دلایل توجیهی تالیف اثر
۸-۸-مدارک لازم برای تحویل آثار تالیف
۸-۹-مدارک لازم برای تحویل آثار ترجمه
۹- طرح پژوهانه(دوره دکتری)
۹-۱- شیو نامه اجرائی طرح پژوهانه
۹-۲- شیوه نامه تکمیلی طرح پژوهانه
۹-۴- اطلاعیه ها
۹-۵- فرم درخواست پژوهانه دوره دکتری مشمول طرح پژوهانه
۹-۶- جدول راهنمای مراحل اخذ تسهیلات پژوهانه
۹-۷- فرم اطلاعات اولیه متقاضیان طرح پژوهانه( الف )
۹-۸- فرم اطلاعات اولیه متقاضیان طرح پژوهانه( ب )
۹-۹- فرم قرارداد طرح پژوهانه دانشجویان دوره دکتری
۹-۱۰- فرم تائید 50 درصد پیشرفت کار رساله
۹-۱۱-مدارک لازم برای موارد خاص
۹-۱۲-فرم پرداخت مرحله سوم (آخرین مرحله) دانشجویان دکتری مشمول پرداخت پژوهانه
۱۰- آیین نامه و فرم های اعطای نشان های پژوهشی
۱۰-۱- آیین نامه تشویق پدید آورندگان آثار پژوهشی بین المللی دانشگاه تهران
۱۰-۲- آیین نامه انتخاب طرح های پژوهشی برجسته و نمونه دانشگاه تهران
۱۰-۳- فرم انتخاب طرحهای پژوهشی نمونه و برجسته دانشگاه تهران
۱۰-۴- آیین نامه انتخاب پایان نامه و رساله نمونه
۱۰-۵- فرم انتخاب پایان نامه و رساله نمونه
۱۰-۶- آئین نامه انتخاب پژوهشگران پیشکسوت دانشگاه تهران
۱۰-۷- فرم انتخاب پژوهشگران پیشکسوت دانشگاه تهران
۱۰-۸- آیین نامه انتخاب دانشجوی پژوهشگر نمونه
۱۰-۹- فرم انتخاب دانشجوی پژوهشگر نمونه
۱۰-۱۰- فرم انتخاب استاد پژوهشگر برجسته
۱۰-۱۱- فرم انتخاب استاد پژوهشگر نمونه
۱۰-۱۲- دستور العمل استاد ممتاز
۱۰-۱۳- فرم انتخاب دانشجوی نمونه
۱۱- برنامه جامع تحقیقات اعضای هیات علمی
۱۱-۱- دستورالعمل تدوین برنامه جامع تحقیقات
۱۱-۲- فرم برنامه جامع تحقیقات
۱۲- کنفرانس، همایش، سمینار و هم اندیشی (سمپویزیوم)
۱۲-۱- مجری و برگزار کننده کنفرانس بین المللی
۱۲-۲- مجری و برگزارکننده همایش سمینار و هم اندیشی (سمپوزیوم)
۱۳- دوره های آموزشی کاربردی با رویکرد پژوهش محور
۱۳-۱- برگزاری دوره های کارگاهی کوتاه مدت (یک روزه تا سه روزه )
۱۳-۲- برگزاری دوره های میان مدت (۱۰ تا ۲۴ جلسه – پاره وقت)
۱۳-۳- برگزاری دوره های بلند مدت (ترمیک)
۱۴- آیین نامه و فرم های پسا دکتری
۱۴-۱- آیین نامه پسا دکتری
۱۴-۲- دستورالعمل اصلاحی پسا دکتری
۱۴-۳- پروپوزال پسا دکتری صندوق حمایت از پژوهشگران
۱۴-۴- فرم های مربطه پسا دکتری در دانشگاه تهران
۱۴-۵- توصیه های مورد به پسا دکتری با صندوق حمایت
۱۵-آیین نامه هسته پژوهشی
۱۵-۱- آئین نامه هستههای پژوهشی
۱۵-۲- فرم مخصوص هسته پژوهشی
۱۵-۳- راهنما (قسمت اول)
۱۵-۴- راهنما (قسمت دوم)
اشتراک گذاری
https://literature.ut.ac.ir/article/9926270